Konrad24pl Konrad24pl
1218
BLOG

O Kapitanie mój! - żegnaj Wilku!

Konrad24pl Konrad24pl Rozmaitości Obserwuj notkę 2


O kapitanie mój, kapitanie, nasza straszliwa podróż skończona,
Oto nagroda przez nas zdobyta, statek przeszkody wszystkie pokonał.
Już bliski port, już słychać dzwon i wiwatują tłumy,
Na dzielny okręt patrzy lud, pełen radosnej dumy.

Ale - o serce, serce, serce!
O krwi czerwonej ślady,
Gdzie na pokładzie martwy legł
Mój kapitan zimny i blady.

O kapitanie mój, kapitanie, powstań i wsłuchaj się w dzwony;
Wstań - to dla ciebie flaga powiewa, na brzegu lud zgromadzony.
Wieńce wśród wstęg i fanfar dźwięk, dla ciebie płynie żywy
To ciebie falujący tłum wygląda niecierpliwy.

Pójdź kapitanie, Ojcze drogi!
Pod twoją głowę rękę kładę!
To sen, żeś ty na pokład
padł martwy i blady!

Nie odpowiada mój kapitan. Na białych ustach śmierci pętna.
Nie czuje ręki mój ojciec. Nie ma w nim woli ani tętna.
Statek osiągnął wreszcie brzeg,rejs jego ukończony.
Z straszliwch dróg powrócić mógł zwycięsko w swoje strony.

Raduj się, tłumie!Dzwonie, dźwięcz!
Lecz ja w żałobie idę pokładem,
Na który mój kapitan
padł martwy i blady.

Walt Whitman
tłum. Ludmiła Miariańska
 
O Kapitanie mój... strzeż nas na wiecznej wachcie [*][*][*]
 

Pamięci Kapitana Tomasza "Seawolfa" Mierzwińskiego

Konrad24pl
O mnie Konrad24pl

Zadziwiony rzeczywistością

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości