Konrad24pl Konrad24pl
521
BLOG

Czy nadchodzi Noc Kryształowa?

Konrad24pl Konrad24pl Historia Obserwuj temat Obserwuj notkę 8

Kiedy dziś rano przeczytałem relację z wydarzeń w Monachium:

 "Jestem Niemcem. Tu się urodziłem, gdzie żyje się z zasiłków" — mówił 18-letni zamachowiec z Monachium David Ali Sonboly, na nagraniu, które pojawiło się w internecie.

"Przez was byłem gnębiony (…) Teraz musiałem kupić broń, żeby was powystrzelać — krzyczał do ludzi, którzy zaczepili go, gdy biegł z plecakiem po dachu budynku. To nagranie udostępniła policja.

przypomniała mi się historia sprzed blisko 80 laty: 

7 listopada 1938 r. 17-letni Herschel Grynszpan, w desperackim proteście przeciw nieszczęściu, które spotkało jego rodziców ze strony państwa niemieckiego dokonał politycznego zabójstwa niemieckiego dyplomaty w Paryżu, Ernesta vom Ratha. Zabójstwo to posłużyło władzom III Rzeszy jako pretekst do wywołania tzw. Kristallnacht – nocy kryształowej, ogólnoniemieckiego pogromu Żydów dokonanego 9-10 listopada 1938 r.

Zwykła skojarzenie - żadnych podtekstów.

Konrad24pl
O mnie Konrad24pl

Zadziwiony rzeczywistością

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura